X
تبلیغات

قراملک

قراملک یکی از کهن ترین محلات تبریز
قره مليک ازلدن وار هر زادين ........................اوره ک لردن سيلينمه ين بير آدين........................سنين ده وار «کرم» کيمي فرهادين........................«اصلين» واردير شيرين دنده سئوملي........................«گوللو باغين» بيستوندان گؤرملي
entry بزرگراه غربی تبریز

تبریز دارای ۴ کنار گذر به ترتیب زیر میباشد:۱-کنار گذر شمالی (بزرگراه پاسداران) ۲-کنار گذر جنوبی(بزرگراه کسایی) ۳-کنار گذر  شرقی (که با اجرای طرح تبادل دروازه تهران عملا اجرایی خواهد شد) ۴- کنار گذر غربی تبریز ( که در پایین به کلی تشریح خواهد شد) 

شاید کمتر کسی باشد که از احداث کنارگذر  غربی تبریز خبر دار باشد.این طرح بدلیل عدم اطلاع رسانی وزارت راه و ترابری چندان برای شهروندان آشکار نمیباشد و افراد اطلاع چندانی از کلیات این پروزه و میزان پیشرفت این طرح ندارند . لذا وظیفه خود دیدم نسبت به معرفی پروژه و بیان محل احداث پروژه و جزئیات آن بپردازم .

بزرگراه غربی تبریز (کنارگذر غربی) جهت کاهش بار ترافیکی محور بزرگراه کارگر و بزرگراه ملت (جاده سنتو) در سال ۱۳۸۰ طراحی و مورد مطالعه قرار گرفت.این طرح به عنوان محور مواصلاتی محدوده شمال غرب تبریز به جنوب غرب شهر  طراحی شده و از طریق این بزرگراه .جاده تبریز-آذر شهر به جاده تبریز-مرند متصل میشود و از بار ترافیکی بزرگراه ملت و کارگر(جاده سنتو )به طور قابل ملاحظه ای میکاهد.(عکس زیر متعلق به پل مواصلاتی  بین بزرگراه غربی  و ایستگاه راه آهن تبریز میباشد که با احداث رمپ و لوپهای شبدری این بزرگراه به خیابان ۲۲بهمن متصل خواهد شد )

این بزرگراه از سه راهی مایان شروع شده و تا پل شبدری ورودی غربی  بزرگراه شهید کسایی ادامه میابد و از طرفی به کنار کذر جنوبی تبریز و اتوبان کسایی متصل میشود و از این طریق باعث خروج اتوبان شهید کسایی از بن بست شده و  از طریق پل در حال احداث (که عکس آن در زیر آورده شده )کنار گذر جنوبی به بزرگراه غربی تبریز متصل میشود.

بزرگراه غربی تبریز به طول ۱۵ کیلومتر وعرض ۳۲متر در دو باند مجزا  سه لاینه  احداث شده و در طول این بزرگراه تعداد۷ پل روگذر  جهت تبادل راهی بین مناطق  و شهرکهای مجاور این بزرگراه احداث شده و یا در حال احداث میباشد.این تقاطع ها شامل۱- تقاطع سه راهی مایان با جاده مرند ۲-آخر خیابان قراملک ۳- تقاطع موتوژن ۴-تقاطع خطوط ریلی مربوط  به راه آهن ۵- تقاطع ایستگاه راه آهن تبریز ۶- تقاطع امتداد خیابان فلزکاران رسالت ۷- تقاطع پل اتصالی بزرگراه غربی تبریز به بزرگراه کسایی تبریز(کنار گذر جنوبی)میباشد.

عکس بالا مربوط به پل ارتباطی بزرگراه با قراملک و عکس پائینی مربوط به پل ارتباطی بزرگراه با جاده مایان و پلیس راه تبریز ـ مرند میباشد.

از دیگر خصوصیات بارز این بزرگراه خارج کردن تبریز ازعدم امکان توسعه غربی شهر بعلت قرار گرفتن ایستگاه راه آهن  در غرب شهر میباشد که راه آهن تبریز جلوگیر توسعه شهر از سمت غربی بود و با احداث این بزرگراه که از پشت راه آهن تبریز میگذرد  توسعه شهر را از سمت غربی تبریز ممکن میسازد.

میزان پیشرفت پروژه:زیر سازی و احداث پلهای آبرو و سیل گذر طرح به طور کلی تمام شده و عملیات آسفالت ریزی بزرگراه نیز تا حد ۹۰٪ کامل شده   و پروژه پلهای تبادلی بزرگراه با شهرک های مجاور نیز با ۶۵٪ پیشرفت در حال اتمام است

در پایان  کنار گذرغربی تبریز قرار است به آزاد راه تبریز -بازرگان متصل شده و تا مرز ترکیه ادامه یابد.

 

منبع:http://tabrizemodern.blogfa.com


«امانت داری و اخلاق مداری»
استفاده از مطالب سایت، فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

author سعيد عليزاده قراملکی dateتاریخ: سه شنبه سیزدهم بهمن 1388 comment
  کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای نویسنده وبلاگ قراملک تبریز محفوظ می باشد